За Home Оffice е нужно много повече от интернет връзка
Животът ни се промени изключително много само за няколко седмици. Леглото и диванът се превърнаха в новите ни офиси. За дигиталните номади в маркетинговите агенции този метод на работа не е новост. Дори и тези компании, които отхвърляха опцията за отдалечена работа, за по-малко от седмица се постараха да създадат практики за отдалечена работа и да помогнат на служителите си да създадат навици за този дейност. Но дали се справиха?
В дигиталния ни бизнес много от нас работят отдалечено много преди COVID-19 и може би сега е настъпил моментът да извлечем изводите и да защитим ползите от хоум офиса. Ами ако това е шансът ни да докажем колко ефикасна и необятна е отдалечената работа?
За маркетолозите отговорите са в числата. Затова решихме да се задълбочим в най-пресните статистики по темата.
Още през 2014 се създава проектът Remote year, компания, която предоставя възможност на професионалисти, които работят дистанционно, да обикалят света заедно. През лятото на 2014-та 52-ма участници от Remote Year, посещават и София и след работно време се включват в различни социални инициативи. Тази програма предоставя възможност на фрийленсъри, чиято дейност позволява работа от разстояние, да вършат дейностите си на път.
Грег Каплан, един от основателите на програмата, разказва впечатленията си към днешна дата: „За една година се преместих между 12 различни международни градове на три континента. През последните шест години се създадоха десетки общности като нашата. Членовете им са на възраст от 20 до 65 години. Те създадоха нови методи как да спазват крайните срокове, да приемат обаждания и да изпълняват задачите си, откъдето и да се намират по света.“
Това вече е така за мнозина! Според проучване на International Workplace Group от март 2019 г., 80% от търсещите работа ще изберат работа с гъвкава политика за работа от дома, спрямо тази, която не предлага същата полза.
Каплан, главен изпълнителен директор на RY, допълва още, че през последните няколко години дистанционната работа нараства невероятно бързо, не само благодарение на технологията, но и подхранвана от търсенето на работниците за гъвкавост на работното място.
Статистическите данни го подкрепят. Според анализ, извършен от FlexJobs и Global Workplace Analytics. от 2005 г. до 2017 г. Съединените щати отбелязват 159% увеличение на отдалечената работа. И докато през 2015 г. е имало 3,9 милиона американски сателитни работници, днес това число е 4,7 милиона — или 3,4% от общото население.
Въпреки че пристигането на нов вирус не е най-доброто обстоятелство, за да може една компания да бъде принудена да работи отдалечено, Каплан се надява, че ще има още по-голямо преместване към този тип професионален вариант, защото „котката е извън торбата.“
„Откакто преминах от заетост на пълен работен ден към работа на свободна практика преди почти три години, забелязах драстична промяна в производителността си — и доходите. С повече часове в денонощието, посветен на изграждането на моя бизнес, успях да направя повече търговски обекти, най-накрая включих моята агенция за съдържание в LLC и в крайна сметка наех копирайтъри за големите проекти за разработване на блогове за марки. В продължение на 15 месеца от моя трудов стаж от разстояние, аз буквално работех отвсякъде: влакове, автобуси, в планини. Усещах се като приключенец.“
COVID-19 предоставя възможност да се илюстрира колко успешна и устойчива може да бъде отдалечената работа за специалистите, които желаят гъвкавост.
Изпълнителният директор на Modsy, Shanna Tellerman, казва, че „раздялата“ принуждава нейните мениджъри да останат още по-свързани с техния екип. От най-ранните дни на компанията, Телерман е инвестирала в ключови отдалечени служители, които са били най-умните хора, които може да намери и които могат да решат най-трудните проблеми.
„Местоположението им не повлия на тези им качества. Нашите хора и мениджъри полагат по-съзнателни усилия да изяснят ролите в проектите, очакванията и да обсъдят напредъка с отдалечените служители“, казва тя. „Нашите отдалечени служители показват с 5% по- добри резултати от офис служителите, когато ги питат дали знаят какво се очаква от тях по време на работа. Те също така се класират 5% над служителите в офиса, когато ги питат дали са разговаряли с мениджърите си относно напредъка през последните шест месеца.”
ПО-ДИСЦИПЛИНИРАНИ И ПО-ЕФЕКТИВНИ
Още преди COVID-19 да работиш без да си облечеш панталони си беше предимство. И макар работодателите да се притесняват от ефективността на работоспособността на служителите си, те вършат задачите си и без нуждата от мениджър, който да бъде т.нар офис детегледачка. Дори често са по-бързи, отколкото ако бяха на стола в офиса си.
Агентите могат да работят във всяка една часова зона. Когато работиш с клиенти от цял свят, често денят и нощта се сливат. Много работници напускат, тъй като нервната им система не издържа на честото недоспиване и допълнителните часове работа. Тези изисквания са много по-лесни за изпълнение, когато работиш в комфорта на собствения си дом. Например екип, който покрива седем часови зони, може да започне проект на обяд в Ню Йорк и да го предаде на водещ дизайнер в Австралия, който след това може да го изпрати на някой друг в Обединеното кралство. DJ Haddad, the CEO and founder of Haddad & Partners разказва, че „Такъв проект би отнел на бившата ни агенция поне три дни, а сега ние ще го завъртим за една нощ. Разбира се, това означава много телефонни разговори в ранна сутрин или късно през нощта за нашите служители от Източното крайбрежие, но това е част от нашия начин на живот и в крайна сметка, това ни позволява много гъвкавост през деня.”
Не можем да прогнозираме как ще изглежда работния ни ден след COVID-19 или колко дълго ще продължи този период в Европа, в която културата на отдалечената работа се създава по-плахо. Това, което можем да направим, е да се възползваме максимално от него и да намерим в бъдеще точната консистенция на вдъхновение между офиса и работата извън него. Въпросът за системите за сигурност на работните данни извън офисния сървър също поставя редица препятствия пред европейците, с които тепърва ще трябва да се сблъскваме.
Последвайте ни и във Facebook за още наблюдения, анализи и съвети за развитие на Вашия бизнес в дигиталния свят!