Назад

Всяка GOOGLE реклама - с видим рекламодател

Като сертифицирана дигитална агенция от Google, ние от Connect Me се радваме да обявим, че от днес Google ще започне да изисква документация за идентичност на потребителя и географско местоположение за рекламодателите. Новата политика е обвързана с актуализацията на Google за проверка за идентификация за политически реклами. Изискванията към рекламодателите ще включват:

  • Лични методи за идентификация
  • Документи за бизнес регистрация
  • Други елементи, за да се провери кои са те
  • Географско положение

Като част от тази инициатива рекламодателите ще трябва да завършат програма за проверка, за да закупуват реклами и да представят лична идентификация, документи за регистрация на бизнес или друга информация, която доказва кои са те и държавата, в която оперират.

Програмата ще стартира в САЩ и ще се разпространи в световен мащаб, като Google отбелязват, че смятат, че ще са необходими няколко години, за да завърши проверката за цялата рекламна екосистема. Определени отрасли ще имат приоритет при поетапното внедряване и ще бъдат уведомени своевременно. Те ще разполагат със срок от 30 дни за представяне на необходимата документация след получаване на известие, че е необходимо. Ако не изпратят информацията в рамките на 30 дни, рекламите ще им бъдат спрени.

Какво се променя в потребителския опит с тази новост?

Обвързани с тази промяна, потребителите ще започнат да виждат в рекламите самоличността на рекламодателя. Той ще се появи под опция „Защо тази реклама?“

„Ние се ангажираме да предоставяме на нашите потребители прозрачност, избор и контрол, когато става въпрос за рекламите, които виждат в нашите платформи. Ето защо ние отдавна предлагаме инструменти като настройките на рекламите, които позволяват на хората да контролират как рекламите са персонализирани или дори да се отказват изцяло от персонализирани реклами, както и функции като „Защо тази реклама?“, което помага да се обясни защо се показва конкретна реклама. Сега работим за осигуряване на допълнителна прозрачност за рекламодателя зад рекламите, които хората виждат.“ — Google Ads Blog

Припомняме, че още през 2018 г. Google обявиха нова политика за проверка на идентичността на политическите рекламодатели. Правилото изисква всички рекламодатели, които искат да пускат предизборна реклама в платформите им, да преминат през програма за проверка, за да потвърдят своята самоличност, така че потребителите да научат повече за предизборните реклами, които виждат в платформите на Google. И сега, за да се осигури по-голяма прозрачност и потребителите да разполагат с повече информация за това кой им рекламира, Google разширява проверката на идентичността на всички рекламодатели.

Тази промяна ще улесни хората да разберат кой е рекламодателят зад рекламите, които виждат от Google, и ще им помогне да вземат по-информирани решения. Освен това ще помогне за поддържането на здравето на екосистемата за цифрова реклама чрез бързо откриване на нелоялни реклами и ограничаване на опитите им да се представят погрешно.

Новите правила ще стартират на етапи в САЩ и ще продължат в световен мащаб. Следете още актуална информация по тази и други теми и на официалната ни Facebook страница.